Contact & Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
1.1 < Openingsuren & Feestdagen >
Openingsuren
Van | Tot | |
Maandag | 13:00u | 17:00u |
Woensdag | 13:00u | 17:00u |
Donderdag | 13:00u | 20:00u |
Vrijdag | 13:00u | 17:00u |
Zaterdag | 10:00u | 17:00u |
Geen tijd tijdens de normale openingsuren ? Private shopping in de ochtend of avond is ook mogelijk ! Interesse ? Stuur een bericht.
In 2025 is de Boutique gesloten op:
O.H. Hemelvaart | Donderdag, 29 Mei 2025 |
Ivm Training Boutique gesloten | Maandag&Dinsdag 2&3 juni 2025 |
Pinkstermaandag | Maandag, 8 juni 2025 |
Nationale feestdag | Maandag, 21 Juli 2025 |
O.L.V. Hemelvaart | Vrijdag, 15 Augustus 2025 |
Allerheiligen | Zaterdag, 1 November 2025 |
Wapenstilstand | Dinsdag, 11 November 2025 |
Kerstmis | Donderdag, 25 December 2025 |
Online 24/7 open!
2.1 < Verzending en Retouren >
Onderstaande vragen beantwoorden vragen over verzending en retouren.
2.2 Kan ik mijn bestelling naar een afhaalpunt laten sturen?
Ja, tijdens het afrekenen kun je kiezen voor levering naar een postpunt of pakketautomaat bij jou in de buurt. Voor onze Belgische klanten is dit proces geautomatiseerd via Bpost. In Nederland moet u handmatig het gewenste afhaalpunt opgeven.
2.3 Mijn bestelling is nog niet geleverd, ik zie geen beweging in de status bij de traceercode van de post. Wat nu?
Soms duurt het even voordat trackinginformatie wordt bijgewerkt. Blijft de status langer dan 48 uur ongewijzigd? Neem dan contact met ons op, dan zoeken wij het voor je uit.
2.4 Waarom moet ik zelf de retourkosten betalen?
We hanteren een eerlijk en transparant prijsbeleid: onze verkoopprijzen blijven zo scherp mogelijk, zonder verborgen retourkosten in te bouwen. Daarnaast streven we naar duurzaamheid. Retourzendingen hebben een impact op het milieu, en we willen hier samen met onze klanten bewust mee omgaan.
Daarom vragen we een kleine bijdrage voor retour, terwijl wij de verzending vanaf €30 gratis aanbieden – ook bij een tweede verzending, bijvoorbeeld als je een andere maat nodig hebt. Zo maken we van retourneren een gezamenlijke inspanning, zowel voor jouw gemak als voor het milieu.
2.5 Ik heb mijn retour aangemeld, waar moet ik mijn retour nu naartoe sturen?
Je kunt je retour sturen naar:
Nederland:
Assos-Store
Postbus 205
4940 AE Raamsdonksveer
België:
Assos-Store
Meerdorp 24B
2321 Meer
2.6 Wanneer wordt de creditering teruggestort?
Zodra wij je retour in goede staat hebben ontvangen en verwerkt, storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug via dezelfde betaalmethode.
3.1 < Maatvoering >
Onderstaande vragen beantwoorden vragen over maatvoering.
3.2 Ik twijfel sterk of de toegezonden kleding past. Kunnen jullie adviseren?
Zeker! Stuur ons je lichaamsmaten en voorkeur qua pasvorm (racefit, compressie, comfortfit), en we adviseren je graag persoonlijk.
3.3 Waar moet ik op letten bij het passen van een broek?
Het is zeer belangrijk dat de Assos broek strak zit, om ongewenste plooien en schuiven van de zeem te voorkomen. Het is dan ook niet vreemd als de bretels wat knellen in staande positie, of dat de broek kort lijkt aan de buik. Immers de broek is gemaakt voor de fietspositie. Als u in de fietspositie gaat staan, zullen de bretels een normale spanning moet geven. Verder is het belangrijk dat de broekspijpen mooi aansluiten op uw bovenbenen. Zolang u nog 2 vingers tussen uw broekspijp en been kan steken is de broek zeker niet te klein. Hij is te groot wanneer er plooien te zien zijn aan het uiteinde van de broekspijpen. Als u een nieuwe broek voor het eerst aantrekt is het normaal als deze een beetje kraakt.
3.4 Waar moet ik op letten bij het passen van een shirt of jack?
Assos shirts en jassen zijn gemaakt voor een optimale fit in de fietshouding. Dit betekent dat als u rechtop staat het shirt of de jas kort zal aanvoelen aan de voorkant. Dit wordt opgelost zodra u in de fietshouding gaat staan. Doe altijd een fietsbroek aan als u een shirt of een jas gaat passen.
Twijfel je nog over de pasvorm? Neem dan gerust contact met ons op voor advies.
4.1 < Klachten >
Onderstaande vragen beantwoorden vragen over klachten.
4.2 Mijn lange broek vertoont pluisjes op het zitvlak. Is dit een kwaliteitsdefect?
Niet per se. Pluisvorming kan ontstaan door wrijving met het zadel, vooral bij intensief gebruik. Toch beoordelen we dit graag individueel. Stuur ons foto’s, dan bekijken we het samen.
4.3 Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Je kunt je klacht indienen via het contactformulier op onze website of door een e-mail te sturen. We nemen je melding serieus en reageren zo snel mogelijk.
4.4 Ik zie schuurplekken op de broek aan de buitenkant van mijn zitvlak, hoe kan dit?
Dit wordt meestal veroorzaakt door contact met het zadelrand / zadeltasjes of bij langdurige ritten met veel beweging. Ook een onjuiste pasvorm kan bijdragen. We adviseren graag over de juiste maat en zadelpositie.
4.5 Mijn rits schiet soms open. Is mijn rits kapot?
Niet per se. Controleer eerst of de zipper (het lipje van de rits) vlak naar beneden ligt wanneer je de rits sluit. In die stand staat de rits op een soort ‘rem’ en blijft hij beter zitten. Staat de zipper omhoog, dan kan de rits vanzelf opengaan als er spanning op komt te staan. Helpt dit niet? Open dan de rits helemaal en sluit hem opnieuw zorgvuldig. Blijft het probleem zich voordoen? Neem gerust contact met ons op, dit valt mogelijk onder de garantie.
5.1 < Overig >
Onderstaande vragen beantwoorden overige vragen.
5.2 Kan ik bij jullie terecht voor (sport-)sponsoring?
Assos-Store is een onafhankelijke verdeler van het merk Assos (Zwitserland). We krijgen regelmatig aanvragen, maar aangezien we geen onderdeel zijn van het merk zelf en binnen onze eigen mogelijkheden werken, zijn we helaas niet in de positie om naast onze huidige sponsoractiviteiten bijkomende sponsoring te voorzien. We danken je voor je begrip en waarderen het enthousiasme voor het merk.
5.3 Is het mogelijk om Assos teamkleding te laten bedrukken?
Ja, dat kan. Houd wel rekening met een minimum bestelaantal van 20 stuks per item — dus bijvoorbeeld 20 shirts en/of 20 broeken. De levertijd bedraagt ongeveer 60 dagen. Meer informatie vind je via deze link: assos-store.be/thema/assos-cg-custom-club-gear.
5.4 Hoe kan ik jullie het beste contacteren ?
Neem bij voorkeur contact op via ons ticketsysteem, per mail of Whatsapp.
Per telefoon zijn we niet altijd direct bereikbaar/beschikbaar.